loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 307 یکشنبه 21 آبان 1391 نظرات (0)

آخرین سخنان احمدی نژاد در مورد مسائل آمریکا

 آخرین سخنان احمدی نژاد در مورد مسائل آمریکا

محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت در پنجمین اجلاس دموکراسی بالی به اندونزی سفر کرده بود ضمن سخنرانی در این اجلاس در نشستی خبری با رسانه ها نیز حضور یافت و همچنین با سوسیلو بامبانگ یودهویونو، رییس‌جمهور اندونزی دیدار کرد.

به گزارش لیمو دانلود به نقل از اقتصاد آنلاین :رییس‌جمهور در این دیدار تاکید کرد: دموکراسی هرگز از لوله تفنگ و دیگر شیوه‌های تحمیلی بیرون نخواهد آمد و مستقر نخواهد شد. وی در سخنرانی خود در اجلاس بالی بر ضرورت تغییر در شورای امنیت سازمان ملل تاکید و ضمن پرجاذبه خواندن دموکراسی از شیوه مدیریت کشورها در اروپا و آمریکا انتقاد کرد.
نشست دموکراسی بالی که نزدیک به پانزده کشور آسیایی همچون عراق، ایران، یمن، اندونزی، ازبکستان، افغانستان در آن حضور دارند، در راستای مشارکت کشورهای منطقه برای ایجاد صلح و دموکراسی، خواهان تبادل نظریات و تجربیات میان کشورها در این خصوص است. اجلاس دموکراسی بالی که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی و به ابتکار دولت اندونزی برگزار شد، نشستی سالانه، جامع و بین الدولی در باره توسعه دموکراسی در منطقه آسیا و اقیانوسیه به شمار می‌آید.
در حاشیه اجلاس اخیر بالی رییس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌های اندونزی و نمایندگان رسانه‌های خارجی از امکان تغییر در رابطه ایران و آمریکا بسته به رفتار طرف مقابل خبر داد و نظر خود را نسبت به نتیجه انتخابات ایالات متحده اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اگر دولت آمریکا به جای تخاصم و مخالفت با ملت ایران همراهی و دوستی کند، خود نیز سود خواهد برد، اظهار کرد: ادبیات و رفتار جنگ‌طلبانه و سلطه‌جو در جهان از جانب هرکس که باشد باید از بین برود، چرا که امروز جهان نیاز به امپراتور نداشته و نیازمند عدالت است. رییس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دست همه کسانی که بخواهند در این چارچوب حرکت کنند را می‌فشارد و امیدواریم دولت آمریکا نیز به این نتیجه برسد.
کاهش مشارکت مردم در انتخابات آمریکا
وی درباره انتخابات اخیر آمریکا و پیروزی آقای اوباما در این انتخابات اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه در امور داخلی دیگران دخالتی نداشته است، اما بنده خوشحال می‌شدم اگر اکثریت قاطعی از مردم آمریکا در این انتخابات شرکت می‌کردند، چرا که کاهش مشارکت مردم در انتخابات، هرگز نشانه خوبی نبوده و نشان می‌دهد که برآیند و سیاست‌های عمومی در این کشور به سمت مناسبی پیش نمی‌رود.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه تغییر افراد چندان دارای اهمیت نبوده، بلکه باید سیاست‌ها و رفتارها تغییر پیدا کند، گفت: باید به دنبال روزی باشیم که در آن پایگاه‌های نظامی آمریکا در مناطق مختلف جهان برچیده شده و روحیه دشمنی مسوولان پیاپی آمریکایی در مقابله با ملت‌ها به دوستی و عدالت تغییر کند.
وی درباره اینکه آیا می‌توان دورنمای خوبی را از انتخاب آقای اوباما به ریاست جمهوری آمریکا در روابط این کشور با ایران ترسیم کرد، گفت: معتقدیم در مناسبات بین‌المللی باید روابط بین دولت‌ها و ملت‌ها برپایه احترام و عدالت تنظیم ‌شود و در خصوص رابطه ایران و آمریکا باید بررسی شود که چرا بیش از ۳۳ سال است که این رابطه قطع شده در حالی که در زمان حکومت دیکتاتوری سابق به شکل خوبی برقرار بوده است. احمدی‌نژاد با بیان اینکه در این معادله، گناه ملت ایران پافشاری بر عدالت، استقلال و آزادی خود است، تصریح کرد: ما معتقد به ایجاد ارتباط و تعامل با همه دولت‌ها و ملت‌ها براساس عدالت و احترام متقابل هستیم و این را به عنوان یک اصل، مهم می‌شماریم و اگر دولت آمریکا رفتار خود را عوض کند، امکان تغییر در روابط نیز وجود دارد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا ایران برای جلوگیری از هرگونه برخورد نظامی در ارتباط با موضوع هسته‌ای نیاز به گفت و گو با آمریکا ندارد، تصریح کرد: البته این موضوعی روشن است که همه باید در خصوص موضوعات مختلف با یکدیگر گفت‌وگو کنیم، اما این سوال مطرح است که چرا باید جنگی رخ دهد و چرا باید دولتی به خود اجازه دهد که جنگ ایجاد کند؟
تاثیر تحریم‌ها چندان بزرگ نیست
احمدی‌نژاد درباره اینکه تحریم‌ها علیه ایران چه تاثیراتی بر اوضاع معیشتی مردم داشته است، گفت: برخی تصور می‌کنند، که تحریم به صورت یکطرفه آسیب می‌رساند، در حالی که ضرر آن دوطرفه است. امروز بحران اقتصادی در اروپا به سرعت در حال تبدیل شدن به بحران اجتماعی بوده و این در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران هنوز غرب را تحریم نکرده است.
احمدی‌نژاد در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود، تحریم‌ها علیه ایران بر بخش‌های مختلف به ویژه بهداشت و آموزش ضربه وارد کرده است، گفت: درست است که بعضا ممکن است مشکلاتی در کشور ایجاد شود، اما این مشکلات به آن اندازه بزرگ نیست که در رسانه‌های غربی و وابسته مطرح می‌شود، ملت ایران از فشارهای بزرگ‌تری عبور کرده است و از این مشکل نیز با اتکا بر توانمندی‌های خود عبور خواهد کرد.

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 66
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 1047
  • بازدید امروز : 459
  • باردید دیروز : 22,890
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 459
  • بازدید ماه : 175,720
  • بازدید سال : 606,093
  • بازدید کلی : 32,459,297
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل