loading...
بهترین وکیل طلاق و مهریه در مشهد
وکیل مشهد بازدید : 593 یکشنبه 19 تیر 1390 نظرات (0)

بررسي خود ارضايي از نقطه نظر علمي

چگونه مي توان از خودارضايي دست کشيد؟


فرويد، "پدر" علم روانکاوي، بر اين باور است که برقراري رابطه جنـسي در انسان از دو خـواستگاه متفاوت نشات مي گيرد.....

رويـکرد اولـيه غـريزي يـا فيزيـولوژيـک اسـت و ديـگري پـي آمد مـاهيـت نفساني-عـاطفي انسـان هـاست. با در نظر گرفتن ديـدگاه فيـزيولوژيک، رابطه ي جنسي در نتيجه رشـد ويژگي هاي ابتدايي جنسي در افراد ايجاد مي شود. به عبارت ديگر انسان ها زماني که از نظر جسمي به رشد کافي ميرسند،
آمـادگي بـرقراي ارتبـاط جنسي را پيدا مي کنند. (اين دوران که بلوغ نام دارد، در خانم ها در سن 18 سالگي و در آقايون در سن 21 سالگي به آخرين مرحله ي خود مي رسد.)در طول 7 سـال ابتـدايي زنـدگي، نيروي جنسي در يک پسر بچه در تمام قسمت هاي بدن او توزيع مي شود.

از 7 تا 14 سالگي، نيروي جنسي به اعضاي جنسي منتقل مي گردد ( در آقايون بيضه ها و در خانم ها تخمدان) در اين زمان تفاوت هاي ظاهري ميان جنس مذکر و مونث پديد مي آيد.


در مردان استخوان ها قدري درشت تر شده و بدن عضلاني تر مي شود، و به تدريج تن صداي آنها تغيير پيدا مي کند. البته بايد توجه داشت که اين تغييرات با گذر زمان تکميل مي شوند. شروع اين تغييرات حاکي از ابتداي سن بلوغ است. پس از آن مني و به مثابه آن اسپرم توليد مي شود، ولي اسپرم ها در اين زمان به بلوغ کامل نرسيده اند. بر اساس پژوهش هاي پزشکي، محققين بر اين باورند که اسپرم ها در سن 18 سالگي شروع به بالغ شدن مي کنند و در سن 21 سالگي مرحله ي بلوغ آنها تکامل پيدا مي کند. در اين زمان رشد بيضه ها و غدد مترشحه داخلي بدن نيز به آخرين حد خود مي رسد.



ارتباط ميان غدد جنسي و غدد درون ريز


در ارگانيسم بدن انسان 7 غده مترشحه داخلي وجود دارد. هر يک از اين غدد هورمون هاي متفاوتي را ترشح مي کنند که پيام هاي مختلفي را به اعضاي ديگر منتقل ميسازند. اين غدد مسئول تنظيم و تعديل عملکردهاي مختلف بدن از جمله رشد، فشار خون، دماي بدن، ميزان کلسيم، شکر، فسفر، و از همه مهمتر عملکرد جنسي افراد هستند. زماني که هر يک از اين غدد به نحوي قادر به نشان دادن واکنش درست از خود نباشند، بدن ممکن است با انواع و اقسام مختلف اختلالات مواجه شود. به همين دليل است که برخي از افرادي که در غدد خود با اختلال روبرو مي شوند، بايد با استفاده از هورمون هاي مصنوعي نيازهاي بدن خود را مرتفع سازند.



مهمترين غده درون ريز، غده هيپوفيز نام دارد. اين غده توانايي آن را دارد که به کل غدد درون ريز شدت و يا کسرت عمل وارد کند. غده ي هيپوفيز همچنين از جمله مهمترين غده هاي جنسي نيز محسوب مي شود.



غده معروف هيپوفيز که محور اصلي کنترل فعاليت هاي بيضه اي/تخمداني است، کنترل کليه ي تنظيمات جنسي در بدن خانم ها و آقايون را به عهده دارد.



در مردان اين غده فعاليت هاي جنسي خود را از زمان بلوغ -يعني درست وقتي که هورمونهايي را به منظور تحريک اعضاي جنسي به خون مي فرستد- کار خود را شروع مي کند.



در خانم ها هم غده ي هيپوفيز در دوران بلوغ با ايجاد هورمون هايي که سبب تخمک گذاري در تخمدان ها مي شوند، کار خود را شروع مي کند. هر يک از تخمک ها حاوي هورمون هاي جنسي زنانه هستند که سبب ايجاد و گسترش خصوصيات زنانه در بانوان مي شوند.



همه ي انسان ها در تمام طول زندگي خود دائماً در حال انتقال و تغيير شکل انرژي هستند. همه چيز در زندگي انسان ها شروع و پاياني دارد و رابطه جنسي نيز از اين امر مستثني نخواهد بود.



اندام هاي جنسي انرژي را توليد مي کنند که باعث ايجاد تمايلات و گرايش هاي جنسي در افراد مي شود؛ اما به منظور توليد يک چنين انرژيي، اندام هاي جنسي بايد از منبع ذهني تغذيه شوند. افکار و تصورات جنسي به عنوان مواد اوليه ي توليد اسپرم و انرژي جنسي محسوب مي شوند.



زندگي يک انسان از تلفيق يک اسپرم با تخمک شکل مي گيرد. تنها يک اسپرماتوزوئيد (نطفه) اين توانايي را دارد که يک انسان جديد خلق نمايد. گفته مي شود که در هر بار انزال، مردها چيزي در حدود ميليون ها اسپرم از دست مي دهند.



در يک زمين کشاورزي زماني که کشاورز تصميم مي گيرد دانه بکارد، بهترين انواع دانه ها را انتخاب مي کند، زمين را به خوبي شخم مي زند، و دو تا سه دانه مي کارد –و نه ميليونها- و زمانيکه اين دانه ها بزرگ شده و رشد کردند، از آنها استفاده کرده ميوه هايشان را ميخورد و زندگي مي کند.



به عنوان مثال يک درخت ليمو را در نظر بگيريد. اين درخت زماني به مرحله تکامل خود مي رسد که بتواند ميوه هاي رسيده ي ليمو پرورش دهد. اما اگر کسي به اين امر توجه نداشته باشد و ميوه ها را پيش از رسيده شدن کامل از درخت بچيند، با اين کار خود به رشد درخت صدمه وارد کرده و اجازه نمي دهد که درخت به رشد و تکامل نهايي خود برسد. اين امر در مورد ارتباط جنسي نيز صدق مي کند. اگر فرد پيش از رسيدن به بلوغ کامل بخواهد از انرژي جنسي خود استفاده کند، به بدن خود صدمات جبران ناپذيري وارد مي کند که در زير نگاه کوتاهي به اين مشکلات خواهيم داشت.



ارتباط جنسي و ورزش


اخيراً محققان از وجود نيروي جنسي باخبر شده اند و سعي مي کنند تا از اين نيرو بـهره گـرفته و آن را بــراي موارد ديگري ذخيـره کرده و به کار گيرند. در ورزش مشت زنـي، هـر مـربي کارآمدي در حيـن دوره ي آمـادگي، بـوکسور خـود را براي 90 روز از بـرقـراري ارتـباط جنسـي منـع مـي کند تا هم انرژي او بيشتر شود و هم بتواند مشتهاي محکمـتري بـه حـريف وارد کند. در تيمهاي فوتبال نيز بازيکنان از 3 روز قبل از انجام بازي به حومه شهر انتقال داده ميشوند تا انرژي آنها بر اثر بـرقـراي رابـطه جنـسي تحـليل نـرود. در مسابقات قهرماني جهان در سال 1986م. تيم ملي کشـور آرژانتـين از هـمه تيم ها مدت زمـان بيشتـري را در اردوي آمـــادگي به سر برد و نتـيجـه چه شد: بدون شـکست از مسـابقات بـيرون آمـدند. يـک گـزارش علمي اثبات مي کند که: "تستـوسترون نقـش مهـمي را در شـکل دهـي رفتار افراد بازي مي کند. اين هورمن به عنـوان نوعي محرک شناخته ميشود که در کليه حالات فردي، از جمله عصبانيت و پرخاشگري نيز تاثير گذار است."



بنابر گزارش فوق در يک بازي فوتبال به راحتي مي توان تشخيص داد که کدام يک از تيمها برنده خواهند شد: "تيمي که در رگ هاي خوني بازيکنانش ميزان تستوسترون بيشتري موجود باشد."



در "ناسا" که معتبرترين مرکز پژوهش هاي علمي جهان به شمار مي رود، فعاليت هاي جنسي کليه ي دانشمنداني که در آنجا مشغول به فعاليت هستند، تحت کنترل است تا پژوهشگران هميشه بتوانند در بهترين وضعيت مممکن ذهني و جسمي قرار داشته باشند.



در گذشته مردهاي يونان باستان تا سن 140 سالگي عمر مي کردند. تا همين چند وقت قبل هم مردم به راحتي تا سن 90 سال عمر مي کردند، اما اين روزها به دليل بروز پاره اي از مشکلات نظير خودارضايي، آزار و اذيت هاي جنسي، غذاهاي صنعتي، استفاده از هورمون هاي مصنوعي (که مصارف مختلفي دارند، نظير: چاق کردن و بزرگ کردن زودرس جوجه ها و احشام) فرايند سالخوردگي از سنين پاييني (تقريباً 35 سالگي) شروع مي شود. در کل دنيا افراد انگشت شماري هستند که از نظر اقتصادي کنترل همه افراد را به دست گرفته اند. اين افراد از قدرت رابطه جنسي نيز به خوبي اطلاع دارند؛ به همين دليل کليه ي امکانات موجود را فراهم مي آورند تا ذهن انسان هاي ديگر را تنها به اين امر متمرکز کرده، عقل را از سر آنها بپرانند و کاري کنند تا آنها مطابق ميلشان عمل کنند. آنها به خوبي مي دانند که انسان هاي کم عقل، سرشار از شهوت هستند، بر روي اميال جنسي خود هيچ گونه کنترلي نداشته و به راحتي ميتوان آنها را مطيع خود ساخت.



تئوري هاي پوچ مدرن در مورد ارتباط جنسي


نوگراياني که بر روي ارتباط جنسي تحقيق و بررسي مي کنند، به سادگي به خود اجازه مي دهند که قدرت و حق انتخاب جوانان را از بين ببرند. برخي از آنها مواردي نظير "خود ارضايي" را به جوانان پيشنهاد مي کنند. کينسي، مستر و جانسون که به عنوان پايه گذاران مطالعات جنسي نوين شناخته مي شوند بر اين عقيده اند که يک جوان مي تواند چندين مرتبه در طول روز خود ارضايي کند چراکه علم پزشکي هيچ گونه تاثير جانبي خطرناکي را پيدا نکرده که مربوط به خودارضايي باشد. آنها بر اين باورند که اهميت خود ارضايي به ويژه در زمان بلوغ که خصوصيات هاي زنانه و مردانه در افراد بروز مي کند از اهميت بيشتري برخوردار مي شود و به همان اندازه که در مردها اهميت دارد براي خانم ها نيز مهم است. اين افراد حتي معتقدند که زن و مرد مي توانند در طول زمان قاعدگي ، با هم ارتباط جنسي داشته باشند؛ اما پژوهش هاي علمي اثبات کرده اند که برقراري رابطه جنسي در زمان قاعدگي خطرناک و در عين حال زيان آور است چراکه در اين زمان مواد مرده و فاسد از بدن زن خارج مي شود که اگر آلت تناسلي مرد با اين مواد تماس پيدا کند آنها را جذب کرده، خواص آن از طريق خون به سلول هاي عصبي مغز انتقال پيدا مي کند و بر روي قدرت جنسي مرد تاثير نامطلوبي مي گذارد. تعداد ديگري از اين محققان معتقدند که برقراري ارتباط جنسي از راه مقعد بلامانع بوده و مي تواند بر طبق توافق طرفين انجام پذيرد. در مقابل اين ادعا بايد اظهار داشت که هر يک از ارگان هاي بدن براي انجام دادن کار خاصي ايحاد شده اند و عملکرد مقعد نيز تخليه مدفوع است. افرادي که اين کار را انجام مي دهند به عضلات همکش و تنگ کننده ي باسن (Sphincters) خود آسيب وارد کرده و سبب بروز بواسير و ساير عفونت هاي شديد روده و اثني عشر مي شوند. شايان ذکر است که برقراري يک چنين روابطي به عنوان عمده ترين عامل انتقال بيماري هاي جنسي از جمله ايدز در ميان مردهاي هم جنس باز تلقي مي شود.



ارتباط خودارضايي با ضعف جنسي و انزال زودرس


مثالي که پيشتر در مورد زمين کشاورزي، درخت ليمو، و رسيدن دانه هاي ليمو برايتان بازگو کرديم را يک بار ديگر در ذهن مجسم کنيد. ما در آن قسمت عنوان کرديم که اگر اولين برداشت پيش از رسيدن کامل ميوه ها باشد، و کشاورز ميوه هاي نارس را از درخت بچيند، عمر درخت کم شده، و توانايي باروري آن نيز به شدت کاهش پيدا ميکند. اين امر در مورد حيوانات نيز صدق ميکند به همين دليل هم هست که دامپزشکان اهميت بسيار زيادي براي اين امر قائل هستند. بايد بدانيد که مطلب فوق در مورد انسان ها نيز صحت پيدا مي کند. اگر آقايون شروع کنند به برقراي روابط زياد جنسي با افرا مختلف، و يا پيش از رسيدن به سن 21 سالگي، خود ارضايي را تجربه کرده باشند -يعني زماني که اسپرم ها به بلوغ کامل نرسيده اند- اين امر خلل جبران ناپذيري را به قواي جنسي شان وارد مي کند و بعدها عواقبي را در زندگي جنسي شان به وجود خواهد آورد. زماني که مرکز فعاليت هاي جنسي به دليل وجود مزاحمت هايي نظير خود ارضايي و يا آزار و اذيت هاي جنسي نتواند به درستي رشد پيدا کند، اندوخته قواي جنسي از سن 35 سالگي به بعد رو به تحليل مي رود و اين مورد نه تنها تاثير نامطلوبي بر روي دستگاه تناسلي مي گذارد بلکه عملکرد کليه سيستم هاي بدن را نيز تحت الشعاع قرار مي دهد: دستگاه هاظمه، گردش خون، عملکرد غدد مترشحه، سيستم عصبي و ...



اين افراد به سرعت از سن 35 سالگي به بعد شاهد فرايند سالخورده شدن خواهند بود. خيلي زودتر از حالت طبيعي توانايي هايشان را از دست مي دهند و متاسفانه خيلي سريع روانه گورستان خواهند شد. در چنين شرايطي ارگان هاي جنسيشان نيز دچار اختلالات مختلفي شده و انواع بيماري هاي گوناگون جنسي به همراه بيماري هايي نظير اختلال سيستم عصبي و دگرگوني سيستم سمپاتيک و پاراسمپاتيک و غدد درون ريز مي شوند.



خودارضايي که از جمله نقص هاي فردي به شمار مي رود، سبب ايجاد تصورات شهواني در ذهن فرد مي شود. در دراز مدت فرد عدم تمايل جنسي نسبت به جنس مخالف خود را پيدا مي کند، از نظر ذهني خسته مي شود، و دچار ناتواني هاي جنسي خواهد شد.



ساموئل اون وير در بخش 9 کتاب خود با عنوان "ازدواج موفق" اينطور مي نويسد که: "تصورات جنسي و تخيلات شهواني سبب ايجاد ضعف جنسي و ذهني مي شوند. شايد در نگاه اول اينگونه افراد نرمال به نظر برسند و مانند افراد عادي تحريک پذير باشند، اما زماني که مي خواهند با طرف مقابل ارتباط برقرا کنند و خواسته هاي او را براورده سازند، به سرعت ارضا مي شوند، آلت تناسلي به حالت اوليه باز مي گردد، در بدترين حالت ممکن قرار مي گيرند، و دچار نااميدي و افسردگي مي شوند. آنها در توهمات جنسي خودشان را غرق کرده اند که اين توهمات هيچ ارتباط و يا شباهتي به دنياي واقعي ندارند. به همين دليل هنگاميکه در شرايط طبيعي قرار مي گيرند، نمي توانند از خود واکنش مناسب نشان داده و شکست مي خورند. "ضعف جنسي-ذهني ترسناک ترين تراژدي است که مي تواند براي هر زن و يا مرد با احساس و با منطقي اتفاق بيفتد."



زمانيکه يک فرد جوان دست به خود ارضايي مي زند، بازه زماني، براي او هيچ اهميتي ندارد و ترجيح مي دهد که هر چه سريعتر خود را تخليه کند. در علم روانشناسي اين امر نهايتاً منجر به بروز عارضه ي انزال زودرس در فرد مي شود. علاوه بر اين، استمناء سبب انبساط عضلات اسفنکتر مي شود که اين عامل به نوبه ي خود موجبات انزال زودرس را بيش از پيش فراهم خواهد آورد.



از سوي ديگر نبايد از اين امر غافل شد که "ملاتونين" هورمون بي چون و چراي جواني است. فرايند سالخوردگي مستقيماً به ترشح اين هورمون در بدن بستگي دارد. اين هورمون در زمان جواني به وفور در بدن ترشح مي شود و از سن 25 سالگي به بعد ترشح آن در بدن کاهش پيدا مي کند. خود ارضايي، به ويژه در زمان جواني، باعث از دست رفتن ميزان بسيار زيادي ملاتونين در بدن مي شود. اين امر غده ي کاجي شکلي که در بدن ملاتونين ترشح مي کند را ضعيف کرده، خاصيت مغناطيسي موجود در اين غده را کاهش مي دهد و بطور کلي سبب کاهش طول عمر آن مي گردد.



روابط جنسي نامشروع با افراد متعدد نه تنها از نظر فيزيکي مضرات بيشماري را در بردارد، بلکه مي تواند از نظر روحي و ذهني نيز بر روي افرادي که اين کار ار انجام ميدهند، تاثيرات نامطلوبي بگذارد. افرادي که در مکالمات محرک جنسي شرکت ميکنند، کساني که به خواندن مجلات محرک جنسي معتاد هستند، و کساني که به تماشاي فيلم هاي ضد اخلاقي جنسي گرايش دارند، مبحث ظريف و مطبوع رابطه جنسي را به صورت وحشيانه، به دور از انسانيت، و تنها با رضايت ذهني با نکبت و بدبختي همراه مي سازند. انسان ها بايد ياد بگيرند که چگونه مي توانند هوشمندانه زندگي کنند.



عواقب خودارضايي

با توجه به رويکرد نفسـاني-عـاطـفي رابـطه جنـسي، فـرويـد معتـقد است که رابطه ي جنسي محصول گردهمايي يک زن و يک مرد است کـه يـکديـگر را دوسـت بـدارند و مکمل يکديگر باشند.



به همين دليل هم هست که فرويد خود ارضايي را يک نقص فردي نـامگـذاري مـي کند (بـه اين دليل که طرف دوم در اين ارتباط وجود ندارد مگر در خيال). در حين خود ارضايي فرد اگر مرد بـاشــد، يک زن را در ذهن خود مجسم مي کند و اگر زن بـاشد يک مرد را در ذهن خود مجسم کرده و با او وارد رابـطـه جنسي مي شود. در اين حال خستگي چند برابر مي شود، چرا که فرد هم از نظر جنسي از خود کار مي کشد و هم از نظر ذهني. تصوير شريک جنسي خيالي، مانند يک لوح در ضمير ناخودآگاه فرد حک مي شود و سبب بروز انزال هاي شبانه ناخواسته مي شود. به اين ترتيب که فرد هر چقدر بيشتر خود ارضايي کند، ميزان اين انزال هاي شبانه افزايش مي يابد.



دماي خارجي بدن انسان 98 درجه فارنهايت است و دماي دروني آن 100 درجه فارنهايت. اين دما در زمان خود ارضايي افزايش پيدا مي کند. زمانيکه انزال به واسطه خود ارضايي پديد مي آيد، حرکات کرم وار جذب در کيسه ي مني ايجاد مي شوند، اما به دليل خود ارضايي، کيسه ي حاوي مني خيلي زودتر از زمان مقرر تخليه گرديده است. فرايند طبيعي بدين گونه است که کيسه هاي مني سعي مي کنند تا خود را پر کنند، اما از آنجايي که مني خيلي زودتر از بدن خارج شده، چيزي جز هواي مرطوب از طريق آلت تناسلي مرد جذب نخواهد شد. اين هوا بعداً از طريق کيسه مني به سيستم لنفاوي انتقال داده مي شود، سپس به مغز انتقال پيدا کرده و باعث ايجاد شک دمايي شده و فضاي سردي را ميان ماده ي مغزي و سلول ها ايجاد مي کند و اين امر واکنش نرمال ماده مغزي، سيستم عصبي و جسماني را مختل مي سازد.



کيسه مني مي بايست به جاي جذب هوا، اسپرم جذب کند، اما اين امر مقدور نخواهد بود چراکه اسپرم ها قبلاً آزاد شده اند. علاوه بر اين جذب هوا از جذب مايع خيلي ساده تر است.



ساموئل اون وير، فيلسوف، انسان شناس، و محقق امور جنسي و روانشناس بخش مطالعات جنسي، در کتاب خود با عنوان "يادگيري علوم فردي" در مورد اين هواي سرد جذب شده تصريح مي دارد که: " در خصوص افرادي که به شخصه استمناء مي کنند، به راحتي مي توان گفت که چه ايرادي مي تواند بوجود آيد. زماني که آنها خود ارضايي مي کنند، در حال ارتکاب به جرم در برابر طبيعت هستند. وقتي انزال به واسطه خود ارضايي پديد مي آيد، حرکات کرم وار جذب ايجاد مي شوند که اين حرکات براي هر مردي کاملاً قابل درک و تشخيص است و به واسطه ي تاثير خالي بودن کيسه هاي مني، اين کيسه ها سعي مي کنند تا خود را پر کنند و به همين دليل هواي مرطوب از طريق آلت تناسلي مرد با همان حرکات کرمي شکل، جذب مي شود. اين سيگنال ها به مغز فرستاده مي شوند، به همين دليل مايع مغزي زيادي در اين ميان از بين مي رود، و در نتيجه فرد از نظر ذهني خسته مي شود. بد نيست بدانيد که تعداد بيشماري از مردها به دليل عمل منفور خودارضايي ديوانه شده اند. مغزي که پر از هوا شود ديگر توانايي تفکر ندارد و قابليت هاي ذهني خود را به طور 100% از دست خواهد داد. به همين دليل ما هم اين عمل نادرست را 100% محکوم مي کنيم.



اسپرم ها حاوي رمز ژنتيکي DNA (اسيد دي اکسي ريبونوکلئيکDeoxyribonucleic Acid)، RNA يا اسيد ريبونوکلويک (Ribonucleic Acid)، آنزيم ها، کلسيم، فسفر، نمک هاي بيولوژيک، و تستوسترون مي باشند. زمانيکه استمناء صورت مي پذيرد، کليه ي اين اجزاي حياتي از بدن فرد بيرون کشيده مي شوند و اگر فرد در دوران بلوغ قرار داشته باشد، امکان رشد کافي را پيدا نمي کند و نيرويي که در اين مواد وجود دارد، جذب نشده و از بدن او خارج مي شوند.



از آنجايي که ميزان زيادي کلسيم به همراه مني از بدن خارج مي شود، فرد احساس خستگي شديد در استخوان ها مي کند و ممکن است دچار کوفتگي پا شود. لازم به ذکر است که استخوان هاي تنومند نشان دهنده ي ميزان قدرت فرد هستند. همانطور که مي دانيد گلبول هاي قرمز خوني و پلاکت ها در مغز استخوان توليد مي شوند. فرد جواني که خودارضايي مي کند، اجازه نمي دهد که مايع مغز استخوان به خوبي شکل بگيرد و بايد تا آخر عمر خود شاهد عواقب آن باشد. زمانيکه فسفر بيش از حد طبيعي به واسطه خودارضايي از بدن خارج مي شود، مشکلات عصبي از قبيل رعشه براي فرد ايجاد مي شود. در زمان خود ارضايي لسيتين نيز از بدن خارج مي شود که اين امر سبب فرسودگي سيستم عصبي مي شود و به مرور زمان موجبات بيحالي، ضعف اعصاب و نهايتاٌ مرگ تدريجي سلول هاي عصبي را فراهم خواهد آورد.



تئوري هاي پوچ محققان جنسي نوگرا

دکتر اسـپايـتک متخصص برجسته کالبد شناسي امريکايي و رئـيس جامعه عصب شناختي نيـويورک در کـتـاب خـود بـا عنوان "انرژي خالق" اظهار ميدارد کـه جنـون هـاي متفاوتي بـه واسـطه ي خـود ارضايي و آزار و اذيت هاي جنسي پديد خـواهد آمـد، چراکه مايـع مـغزي ابتـدا سـرشـار از لسيـتـين است و سپس بـواسطه انـزال غيـرمترقبه، از لسيتين خالي مي شود. به همين دليل ارگان ها بـه جـاي آن بايد از ساير بافت ها و اعصاب موجود در مغز استفاده کنند.



در هـر بار انـزال مـردها چيـزي در حـدود 300 تا 400 ميـليون اسپرم به همراه مقادير زيادي انرژي از دست مي دهند. واقعاً چه مي شد اگر انسانها مي دانستند که چگونه مي توانند اين انرژي را به جاي خارج کردن از بدن، در بدن خود ذخيره نمايند؟! نتيجه حتماً انساني شبيه به سوپرمن مي شد!


پروستات غده اي است که دقيقاً در زير گردنه ي مثانه قرار گرفته است؛ مايعي به رنگ سفيد کدر و لزج ترشح مي کند که به عنوان وسيله اي براي انتقال اسپرم ها به شمار مي رود. اين غده تقريباً در سن 21 سالگي به مرحله ي رشد کامل خود مي رسد. زمانيکه فرد پيش از رسيدن به بلوغ کامل (در مردان سن 21 سالگي) دست به خود ارضايي مي زند، پروستات دچار ضعف و نقصان مي شود و اين امر سبب بروز اختلالات مربوط به پروستات در سنين چهل سالگي به بعد مي شود. اين اختلال بدين شرح است که غده ي پروستات بزرگ شده، راه خروج ادرار را مسدود مي کند و فرد براي تخليه ي ادرار بايد بالاجبار از سند پزشکي استفاده کند. اين عارضه درست مانند وازکتومي، سبب ايجاد ناتواني جنسي مي شود.


بد نيست بدانيد بچه هايي که پدر آنها خودارضايي مي کرده، نمي توانند در سلامت کامل روحي و رواني به سر برند. آنها داراي بيماري هاي گوناگوني هستند چراکه از يک تخم نه چندان سالم بوجود آمده اند.


خود ارضايي همچنين در خانم ها هم ديده مي شود و امري زجر آور و دردناک قلمداد مي شود.


خود ارضايي سبب ايجاد ناتواني جسمي و انزال زوردس مي شود. اين امر به وفور در ميان مردهاي سنين زير 40 سال قابل مشاهده است.


ساموئل اون وير در کتاب ديگر خود با عنوان " آموزش هاي بنيادين" در بخش "نوجواني" اينطور نوشته است که: "جرم هاي خاموشي وجود دارند و پي آمدهاي منفوري در پي آن گريبانگير افراد مي شود. اگر فرد مشکلات جنسي اش را مخفي نگه دارد، مرتکب گناه مي شود. اگر در مورد مشکلات خود اطلاعات غلط بدهد نيز مرتکب جرم ديگري شده است."


"فسادي که به واسطه خود ارضايي ايجاد مي شود، قابليت ها و توانايي هاي مغزي را به طور کامل از بين مي برد. افراد بايد توجه داشته باشند که ارتباط تنگاتنگي ميان مني و مغز وجود دارد. مغز براي مني از اهميت ويژه اي برخودار است و مني هم براي مغز مهم است. مغز براي مني انرژي ايجاد کرده و سبب انتقال آنها مي شود، مني هم ذهن را تصفيه کرده و اگر در جهت درست هدايت شود، توانايي هاي آن را ارتقا ميبخشد."


"مطالعات فيلسوفانه اي که عميقاً بر روي عملکرد غده هاي درون ريز متمرکز شده اند، بر اين باروند که بدن طي فرايند خودانزالي انرژي بي شائبه اي را از دست مي دهد. چه بسيار افرادي زيادي با چهره هاي زيبا بوده اند که در اثر انجام اين کار زيبايي خود را از دست داده اند! چه بسيار مغزهايي که منحط و فاسد شده اند! و ... همه و همه ي اين وقايع به دليل آن است که انزال در شرايط و موقيعت و زمان مناسب انجام نپذيرفته."



"آمار و ارقام گوياي اين مطلب هستند که اين روزها خود ارضايي در خانم ها و آقايون جوان بيش از پيش باب شده است. بيمارستان هاي رواني مملو از زنان و مرداني هستند که مغزشان به دليل خودارضايي بيمار گشته. تيمارستان، مقصد نهايي فردي است که به خودارضايي اعتياد پيدا مي کند."



خودارضايي در خانم ها

خودارضايي در خانم ها نيز به چشم مي خورد و اين امر، هم دردناک است و هم زجر آور. برخي از مضرات در خانم ها و آقايون مشابه است: اختلال در رشد سيستم عصبي، مغز، خستگي، از دست دادن انرژي و سر زندگي، کاهش قدرت حافظه و عدم تمايل به جنس مخالف. در خانم ها شاهد ناباروري نيز خواهيم بود. بدترين پي آمدي که در خانم ها مي توان مشاهده کرد رفتارهاي متعارض رواني-اجتماعي است. خانم هايي که مرتکب اين امر مي شوند به مروز زمان نمي توانند با هيچ مردي ارتباط جنسي برقرار کنند چرا که به تدريج توانايي هاي اوليه جنسي خود را از دست ميدهند. خانمي که خود ارضايي نمي کند، همچنان سرزندگي، زيبايي، برق چشمان، و توانايي جذب بالاي خود را حفظ خواهد نمود. خانم ها بايد از مشاهده ي تصاوير محرک جنسي خودداري کنند، در مکالمات مبتذل شرکت نکنند، و فقط با افراد شايسته ارتباط دوستي برقرار کنند.


چگونه مي توان از خودارضايي دست کشيد؟

پيش از هر چيز بايد بدانيد که افراد زيادي به مراکزي که به اين منظور داير شده، مراجعه کرده و حتي در موارد خيلي حاد و پيشرفته نيز موفق به جلوگيري از اين عمل غير اخلاقي شده اند. چرا شما يکي از آنها نباشيد؟


بايد ياد بگيريد که چگونه مي توانيد جلوي خود ارضايي را با استفاده از تکنيک هايي که در جلسات آموزشي به شما تعليم داده مي شود، بگيريد. در اغلب اين جلسات مشاور سعي مي کند تا ضمير ناخودآگاه بيمار را به کار اندازد.


در اين جلسات به شما آموزش مي دهند که تمايلا خودارضايي به عنوان يک عينينت دروني هستند که به ذهن شما حمله ور مي شوند. شما بايد در مقابل آنها ايستادگي کرده و اجازه ندهيد که به درون ذهنتان نفوذ کنند. در ابتدا شايد انجام اين کار قدري دشوار باشد و اين توانايي را نداشته باشيد که فکرتان را بر روي چيز ديگري متمرکز کنيد؛ اما با تلاش به راحتي مي توانيد آنرا تحت کنترل خود در آوريد. شما به راحتي قادر خواهيد بود آنرا به طور کامل از زندگي خود حذف کنيد. اگر فرد در گذشته دائماً خودارضايي مي کرده و سپس اين کار را متوقف کند، خودش متوجه تغييرات بوجود آمده در زندگي اش خواهد شد و مي تواند مقادير زيادي انرژي و توانايي هاي ذهني اش را ذخيره کرده و بدون احساس هيچ گونه ترس و واهمه اي با حقايق زندگي روبرو شود.


ساير راههاي جلوگيري:

آدات سالم را در خود تقويت کنيد: از تصاوير محرک جنسي اجتناب کنيد، به جوک هاي مبتذل گوش ندهيد، دوستان سالم براي خود انتخاب کنيد و از پوشيدن زير پوش هاي تنگ و چسبان خودداري نماييد.

از مصرف بيش از اندازه ي گوشت گاو، به ويژه در وعده غذايي شام خودداري کنيد. مصرف يک وعده غذاي حيواني آن هم در نهار کافي است. مقالات مختلفي که در اين سايت پيرامون روابط ميان زن و مرد وجود دارد را به دقت مطالعه کنيد تا آگاهي هاي کلي شما ارتقا پيدا کند.

بهترین وکیل مشهد | 09156948002

سایت وکیل مشهد کلیک کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خوش آمدید نظر فراموش نکنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 18123
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 68
  • تعداد اعضا : 452
  • آی پی امروز : 326
  • آی پی دیروز : 1047
  • بازدید امروز : 9,597
  • باردید دیروز : 22,890
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 9,597
  • بازدید ماه : 184,858
  • بازدید سال : 615,231
  • بازدید کلی : 32,468,435
  • کدهای اختصاصی

    X تماس با وکیل